۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

شیطان پرستی



چکیده
شیطان پرستی به دو گروه یزیدیان یا شیطان پرستان قدیمی و گروه دوم شیطان پرستی جدید و گروه کلیسای شیطان که در قرن 20 ظهور کرده است تقسیم می شود.مراسم شیطان پرستان که با آیین هر جامعه قانون مند در تضاد است
مراسمی که در آن به زوال کشیدن آدمی در آن دیده می شود.که در مراسم شیطان پرستی به آن پرداخته ایم.علائمی که در شیطان پرستی مورد استفاده قرار می گیرد که به وضوح بر روی بسیاری از لباس ها دیده می شود که حتی مصرف کننده از حقیقت آن بی اطلاع است.که به طور جامع در این مقاله ذکر شده است.

واژگان کلیدی: مبدا شیطان پرستی ، قانون شیطان پرستی ، آیین شیطان پرستی ، شیطان پرستی،شیطان

مقدمه
عدد شیطان شش است. که عدد حیوان است و اشاره به آزاد کردن ذات جسمانی و نفسانی انسان دارد –  می توان آن را رهایی گرگ درون نیز نامید – گناه معنایی ندارد و هیچ کس گناه کار نیست ؛مگر آن که کسی که خود را از لذت بردن از آنچه در اختیار اوست محروم می کند.
رنگ شیطان قرمز است . قرمز رنگ هیجانات و احساسات است و شیطان قیم و نگهبان شهوت ، قدرت ، خشم ، شادمانی ، خوشی ، ناراحتی و ....... رها شدن.
نماد شیطان آتش است و آتش نماد مناسبی است برای طغیان هیجانات . ویرانی و هوس دو نماد اساسی آتش و شیطان هستند. جهت شیطان جنوب است .
نماد انسانی شیطان قدرت ، هوس و هیجانات درونی است به معنای آزاد کردن هیجان رسیدن به خواسته ها ، گذشتن از محدودیت ها و از میان بردن آنکس و آن چیز که باعث آزار و اذیت می شود .
شمع نماد شیطان است.شمع ها سمبل  پایداری آتش شیطان و هیجان هستند.
نمود نجومی شیطان سیاره مریخ است. سیاره ای که نماد عدالت است.بر طبق متون کهن شیطان گناه کاران را تنبیه می کرد و شیطان را فرشته انتقام گیرنده و یا فرشته عدالت می نامیدند.
بالاترین نمود شیطان به صورت خود آگاهی و رهایی کامل فرد ظار می شود.

تاريخچـه شيطان پرستـي      
شايد عده اي شيطان پرستي را آئيني مدرن و نهايتا مربوط به قرن هاي گذشته مي دانند اما واقعيت چيز ديگريست. شايد بتوان تاريخچه شيطان پرستي را به قرون اوليه پيدايش آدمي نسبت داد.
البته شواهد به دست آمده اين حرف را تصديق مي‌کند که شيطان پرستي در نواحي امريکاي لاتين، امريکاي جنوبي و آفريقاي مرکزي به قرنها پيش از ميلاد مسيح برمي‌گردد.      
در اکتشافات امريکاي جنوبي يکي از قبايل اين قاره که اعتقاد بسياري به خوب و بد داشتند شيطان را مي پرستيدند و حتي انسان هايي را براي شيطان قرباني مي‌کردند.        
مکان هاي انجام مراسم قرباني هنوز وجود دارد و اجساد موميايي به دست آمده و نوع کشته شدن ها نشانگر قرباني شدن اين انسانها (که در آنها بيشتر زنان به چشم مي‌خورند) است.          
در آفريقاي مرکزي و در دشتها و کويرهاي سوزان اين قاره نيز در قبايلي که معروفترين آن قبيله اوکاچاست،
شيطان به عنوان قدرت مطلق زمين و آسمان و پديد آورنده آن و خداي خشم و نفرت پرستش مي‌شد و حتي قرباني هايي نيز در مواقع خاص به آن اهداء مي‌شد.    
بيان اين نکته ضروري است که زمان قرباني کردن انسانها در برابر شيطان لحظه هاي خاصي بوده است.
تاريخچه شيطان پرستي به سالهاي بسيار دور بر مي‌گردد که بعدها اين آيين و سنت به صورتهاي ديگر نمود پيدا کرد که چيزهايي از گذشته چه با تحريف و چه بدون تحريف دست به دست در حال عبور همراه با زمان است.
البته شيطان پرستي به هنگام پيدايش زبان و خط و زمان مادها ، سومريان، بابليان و ... نيز ادامه داشت تا اين که شکل نوين آن به وجود آمد.     

مبدا شيطان پرستـي    
مبدا شيطان پرستي قديمي همانطور که گفته شد به قرون اوليه آدمي بر مي گردد. در زمانهاي قديم انسانها در برابر هر چيزي که قدرت مقابله با آن را نداشتند و از درک آن عاجز بودند، تسليم مي‌شدند و سجده مي‌کردند.
شيطان پرستي قديمي بر اساس سنتهـاي خداپرستــي و شيطان پرستي واقع نشده است و نمي‌تواند اينگونه باشد که آنها براي اينکه در مقابل قدرتي بزرگ سجده کنند.    
مسلما اين قدرت در شب از عظمت مخصوصي برخوردار بوده است و به ستايش و پرستش موجودي فوق طبيعي و دهشتناک که قدرت فوق العاده اي دارد مي‌پرداختند که مبدا شيطان پرستي قديمي را به وجود آورد.
شيطان پرستي جديد را پاره اي از انگليسيان که گفته مي‌شود از نجيب زادگان بودند به راه انداختند براي اينکه از قدرت شيطان و قدرت تاريکي بهره ببرند و پس از آن مراسم شيطان پرستي نوين برگزار مي‌شود.
تغييرات بسياري نسبت به شيطان پرستي قديمي و قرون وسطايي وجود داشت؛ اما به هر حال استفاده از قدرت شيطان همچنان باقي مانده است و اينچیزیست که نمی توان خط بطلانی بر آن کشید.      
شيطان پرستي دنيايي را ترسيم مي کند که هيچ روزنه اميدي براي آن متصور نيست. به همين دليل شيطان پرستي را جهان تاريک مي‌گويند. شيطان پرستي ، چيزي را جست و جو مي کند که در اين جهان يافت نمي شود.
وي ادامه مي دهد ، شيطان پرستان براي خودکشي توجيهي اين گونه دارند: اگر بپرسي چرا خودت را مي کشي؟ پاسخ مي‌دهد مي خواهم به حقيقت برسم و حقيقت در اين دنيا به دست نمي آيد.عمده ترين نشانه شيطان پرستي را در تجاوز و قتل به ويژه درمورد کودکان و نوجوانان بايد ديد.

سير تاريخي شيطان پرستي 
شيطان پرستي قديمي :کوه سنجار به طول شصت مایل و ارتفاع حدود 4914 پا در دل صحرا و در فاصله هشتاد مایلی غرب شهر موصل واقع شده است.دامنه این کوه محل اصلس زندگی فرقه یزیدیان یا شیطان پرستان قدیمی است.این فرقه مرشد و رئیس خود را شیخ شرف الدین ابو الفضائلی بن مسافر بن اسماعیل بن موسی بن مروان بن حسن بن مروان می دانند.وی مرشد طریقه صوفی معروف به طریقه عدویه است و در سال 467 ه.ق (1074م)در روستای بیت فار در جنوب بعلبک لبنان به دنیا آمده و معاصر و دوست عبدالقادر گیلانی موسس طریقه صوفیه قادریه است.وی در روستای لالش در 36 مایلی شمال شرقی موصل به گوشه نشینی و ریاضت پرداخت. او به فضل و زهد معروف بود ودر حدود سال 557 ه.ق در سن نود سالگی در گذشت و در هکاریه در منطقه کردستان عراق و نزدیک موصل در خانقاه خود دفن شد.
شیخ عبدالقادر گیلانی در وصف او می گوید: ((اگر پیامبری با تلاش بدست و مجاهدت به دست می آمد ، عدی بن مسافر آن را به دست می آورد))
یکی از سفارش های شیخ عدی به پیروانش  ، دوری ار کتاب و سواد بود که در نتیجه اکثر یزیدیان بی سواد هستند و عقاید آنان سینه به سینه منتقل می شود و به همین دلیل اولا عقاید آن ها مخفی مانده و منتشر نشده است  ثانیا برخی اندیشه های آنان تغییر پیدا کرده است.
بعد از شیخ عدی این فرقه به سرعت دچار انحراف شدند.جانشینان وی ، نیمه خدایانی هستند که در اساطیر یزیدیه همراه با فرشتگان و ملک طاووس در آفرینش جهان نام آن ها برده می شود.یزیدیان میراث خود را احیا کرده و به اصل زردشتی خود بازگشتند.آنان پس از آن که ظاهرا مسلمان شدند ، معتقد به امامت یزید و سپس الوهیت او شدند.تعدادی از خدایان خدایان را با او شریک نموده و شروع به پرستش آن ها کردند.
آنان شیخ عدی را در بالاترین رتبه ها قرار دادند.بعد از عدی صخد برادر او سپس ابوالبرکات و بعد پسر عدی و سپس حسن بن ابو البرکات وبعد محمد شریف الدین و یوسف زین الدین و عز الدین به ترتیب رهبر این گروه شدند.
یزیدیه ، برخی شیخ عدی را خدا و برخی شریک خدا و بعضی دیگر وزیر اعظم خدا می دانندکه فرمانی بدون رای و مشورت او صادر نمی شود.درباره وجه نام گذاری این گروه به ((یزیدیه)) این که مراد از یزید چه کسی است؟و نقش عدی چیست واین باورها از چه زمانی پیدا شده است . نظریات متعددی ذکر شده است.
پژوهشگران معتقدند که عقاید یزیدیان از منابع مختلفی سرچشمه گرفته است که عبارتند از:
1.عقاید کهن     2.یهودیت    3.مسیحیت    4.اسلام
یزیدیان گرچه اکثرا کرد هستند اما در میان ترک ها  ، عرب ها ، هندی ها و دیگران نیز وجود دارند ولی زبان آن ها و دو کتاب مقدس آنان بعنی جلوه ومصحف رش کردی شمالی است.
آمار دقیق و رسمی از تعداد یزیدیان در عراق و سایر کشورها موجود نیست ، ولی دایره المعارف بریتانیکا چاپ 1984م. می نویسد که تعداد آنان از یکصد هزار نفر بیشتر نیست.

1.عقاید
اعتقاد به خدای یگانه و ناظم آسمان ها و زمین ، آفرینش هفت فرشته برای یاری خداوند ، خلق عزرائیل یا ملک طاووس در روز یکشنبه ، در درائیل یا شیخ حسن در روز دوشنبه ، اسرافیل یا شیخ الدین روز سه شنبه  میکائیل یا شیخ ابو بکر در روز چهار شنبه ، شمنائیل یا شیخ ناصر الدین در روز جمعه و ملک نورائیل یا شیخ فخر الدین روز شنبه .خداوند به کمک این شیوخ جهان را آفرید و سپس با کشتی آمد به روستای لالش و زمین و آسمان را به صورت کنونی در آورد. آدم و حوا را خداوند خلق کرد و کار آن ها را به ملک طاووس سپرد و به وسیله او (شیطان) آن ها را از بهشت بیرون رانده شدند.یزیدیان همگی فقط از نسل آدم هستندو سایر بشر  از نسل مشترک آدم و حوا هستند.لذا اختلاط و ازدواج با فرزندان آدم و حوا را جایز نمی دانند.
آدم و فرزندان او از آتش جهنم رهایی یافته اند.شیخ عدی مردم را از دشنام و نفرین باز می داشت ولی مردم آن را بال و پر دادند تا جایی که لعن شیطان را حرام  و قتل لعن کننده را واجب و خود شیطان را اله قرار دادند.همه فرشتگان با سجده بر آدم ، مشرک شدند مگر ابلیس که سرور فرشتگان شد.
آن ها می گویند:ما به جز خدای عالمیان ، ملک طاووس را از آن رو گرامی می داریم که او منشا همه پلیدی هاست و باید او را ضی کنیم تا از انتقام او خلاص شویم و به سعادت دنیا و آخرت برسیم .خداوند کریم نیز عاقبت با ملک طاووس آشتی می کند و لعن کنندگان او هلاک خواهند شد.شمایل ملک طاووس را احترام می کنند و زیارت آن را زیارت خود ملک طاووس می دانند و موجب پاکی از گناهان و قبولی عبادات می دانند.
دو توفان قائل هستند ، یکی توفان نوح با جزئیات خاص این گروه و یکی بعد از آن که دشمنان یزید را هلاک کرد.آن ها به تناسخ و حلول روح در مکان معین و انتقال روح از کالبدهای پست به عالی بر اساس استحقاق و یا لطف معتقدند.
2. تکالیف
اولین تکلیف یزیدیان کتمان عقاید است.ارکان دیانت یزیدیان چهار عمل نماز ، روزه ، زکات ، حج است.
·        روزه عمومی و خصوصی ، سه روز روزه در روزهای سه شنبه ، چهارشنبه ، پنج شنبه اول ماه دسامبر یعنی کوتاه ترین روزهای سال.روزه خصوصی هم هشتاد روز است نیمی از آن را در بیستم ماه دسامبر شرقی و نیم دیگر را در بیستم ماه جولای شرقی آغاز می کنند.
·        نماز ، به این کیفیت که هنگام طلوع خورشید از خواب برخاسته و پا برهنه رو به خورشید می ایستند و چهار با سجده می کنند و دعای مخصوصی را به زبان عربی ، کردی ، فارسی می خوانند.
·        حج ، یزیدیان مرقد شیخ عدی را کعبه قرار داده و مراسم خود را در روز 15 ماه سپتامبر شرقی(مطابق با روز 28 سپتامبر غربی ) آغاز می کنند و در روز بیستم سپتامبر شرقی (مطابق سوم اکتبر غربی) تمام می کنند.بر هر یزیدی در هر سنی که باشد واجب است سالی یک بار حج انجام دهد.شراب می خورند و شادی می کنندو باید در حضور ملک طاووس چیزی برای شیخ قوال ها بدهد.قوال ها با خاک مرقد شیخ قرص هایی درست کرده و می فروشنداین قرص ها برای تبرک و حفظ سلامتی جسم و جان و خوردن هنگام مریضی مفید است.
·        زکات ، بر هر مرید واجب است که یک دهم محصول خود را به شیخ ، نصف سهم شیخ را به پیر ، نصف سهم پیر را به مربی ، سه چهارم سهم را به فقیر و یک چهارم سهم را به کوچک بپردازد.علاوه بر آن مالیات های دیگری نیز هست.
ازدواج در میان آن ها مراسم مفصلی دارد که مخصوص خود آنهاست.عقد با تقسیم یک نان از خانه پیشوایان دینی بین عروس و داماد و خوردن آن دو محقق می شود.طلاق نیز با پرتاب یک سنگ ریزه از طرف شوهر به سوی زن انجام می شود. مراسم کفن و رفن میت هم اعمالی است شبیه آن چه در بین مسلمانان و مسیحیان اجرا می شود ولی با تفاوت اساسی

3. آداب و رسوم
v     پوشیدن لباس آبی حرام است.
v     برخی از درختان بزرگ و قدیمی را تقدیس می کنند و با پارچه می پوشانند یا رنگ می زنند.
v     اگر کودکی آبله یا حصبه گرفت ، از خاک قبر عدی در آب حل می کنند و به او می دهند و بدن کودک را با گل آن خاک می پوشانند تا شفا یابد.
v     رعد و برق ، ابر ، آتش ، خورشید و ماه و ستارگان را گرامی می دارند و به نان وچراغ احترام می گذارند.
v     کرافه یعنی برادر خواندگی را مقدس می دانند.نحوه آن را این گونه است که طفل را در هنگام ختنه کردن در دامان آن شخص می گذارند اگر قطره خونی چکید ، آن شخص کریف کودک شمرده می شود یعنی برادر خوانده و حامی اوست.
v     لباس پشمین می پوشند و از خاک و سنگ بستر می سازند.
v     ختنه کردن قبل از ازدواج واجب است.
v     غسل تعمید دارند که در رود خانه شمس انجام می دهند و کفن های خود را در این رود خانه می شویند.
v     آموختن سواد حرام است سزای آن در دنیا قتل و در آخرت عذاب است .آموختن عربی ممنوع است فقط یک نفر از  نسل شیخ عدی حق دارد عربی و قران یاد بگیرد ولی باید نام شیطان را از نسخه قرآن پاک کند ، چرا که کسی حق ندارد نام او را به زبان بیاورد.
v     نماز جماعت حرام است.
v     آب دهان انداختن توهین به ملک طاووس و حرام است.
v     پس از غسل ، در حالت ایستاده حرام است که شلوار به پا کند.
v     قضای حاجت در مستراح حرام است و نیز حمام کردن زیر سقف حرام است.
v     گوشت خوک و تمام ماهی ها و گوشت آهو حرام است.خروس نیز بر مشایخ و رهبران حرام است.
v     کاهو ، کلم پیچ ، لوبیا وکدو حرام است.
v     خوردن آب از مشک و کوزه ای که بقبق کند ، حرام است.
v     تراشیدن و چیدن سبیل حرام است ریش تراشیدن بهتر است ولی برای رهبران دینی ممنوع است.
v     شرکت در نماز جماعت مسلمانان حرام است.
v     استفاده از اسب برای باربری ممنوع است.
v     کوتاه کردن ناخن حرام است.
v     غسل جنابت حرام است.
v     بعد از قضای حاجت ، طهارت و استنجا جایز نیست.
v     در حضور غیر یزیدی و با تیغ آن ، تراشیدن ریش ممنوع است.
v     ترک وطن بیش از یکسال حرام و موجب جدایی زن و شوهر می شود.
v     نگاه به زن غیر یزیدی و شوخی با او حرام است.
v     ازدواج و خانه سازی در ماه آوریل حرام است.
v     خبر دادن دیگران از دو کتاب مقدس یزیدیان حرام است.
v     گوشت ذبح شده دیگران و آشامیدن از ظرف آب دیگران ممنوع است.



شيطان پرستي جديد
          شيطان پرستي جديد در انگلستان به وجود آمد و البته زياد نيز تعجب برانگيز نيست زيرا انگليس يکي از کشورهايي است که جادوگراني بسياري داشته است و البته وجود اهالي باستاني آسياي مياني و خاورميانه و همچنين اهالي يونان باستان در انگليس ثابت شده است.از اکتشافات در برخي محل هاي برگزاري مراسم شيطان پرستي و جادوگري در انگليس نظير محل استون هنج آثاري از تمدن ايران و يونان پيدا شده است.
همچنين در کتب شيطان پرستي و جادوگري ، کلمات عبري ، يوناني و فارسي وجود دارد البته نه به صورت کنوني.
شيطان پرستي جديد بر خلاف شيطان پرستي قديمي اعتقادي به وجود شيطان خارجي ندارد بلکه شيطان پرستي جديد شيطان را در طبيعت و در وجود هر انساني مي‌داند و اين باطن هر کسي است که شيطان در آن وجود دارد و مراسم شيطان پرستي جديد مراسمي است براي دعوت از شيطان باطني و حس اهريمني دروني است که با اعمال جنسي آرام و ارضا مي‌شود.  
آنان جسم پرست هستند و اعتقاد دارند هر آنچه وجود دارد مديون آدم است.ديگر اين که انسان بايد کامل ترين لذت جسماني و جنسي را در اين دنيا ببرد.گزارش ايسکانيوز مي افزايد، آنان معتقدند بعد از مرگ ، روح کساني که لذت جسماني لازم را نبرده اند به اين دنيا برمي‌گردد و لذت جنسي خود را کامل مي‌کند.و البته در شیطان پرستی جدید اعتقادی به قربانی کردن انسان و حتی حیوان وجود ندارد. موضوع قابل توجهی که در قوانین کلی شیطان پرستی مدرن وجود دارداین است که همه آن ها به نحوی مقابل قوانین موجود در دین الهی و در حقیقت همان ضد مذهب است نه مذهبی مجزا و تنها لج بازی انسان است در مقابل یک سری قوانین بازدارنده و امر کننده به نام دین.به این ترتیب ، علت استفاده از سمبل شیطانی در باندهای بزرگ بلک متال هم روشن می شود.باندهای که اشعاری با تم شیطانی دارند یا از نشانه های
Satanism استفاده می کنند. الزاما شیطان پرست (حداقل به معنای عام آن ) نیستند. به حرف angramain`yo که خودش زمانی شیطان پرست بود ولی از آن برگشت ، توجه کنید:(( زمانی من برای این که یک Satanist باشم بسیار تلاش می کردم . اما الان توانستم قبول کنم که تغییر کرده ام. شیطان چیزی است ساخته ذهن بشر برای این که صفاتی به او نسبت داده شود.

زمینه پیدایش شیطان پرستی
زمينههاي پيدايش شيطان پرستی را به صورتاختصار در عوامل زير ميتوان جستجوكرد:
اول
پس از رنسانس و برداشتهشدن سختگيريهاي افراطي و متعصبانهارباب كليسا، ناهنجاريهاي متعددي فراهم آمد به ويژه گرايش بهشيطان پرستي عملاًنوعينه گفتن و كنار گذاشتن رويكرد كليسا محوري در طول قرون وسطا بوده است.   
و لذاميبينيم مقدسات مسيحيان پسوند شيطانيميگيرند. مانند انجيل و كليسايشيطاني.    
دوم
تلاش براي جايگزينياومانيسم و نگرشهاي تجربه گرايانهرا نيز نميتوان ناديده گرفت، زيرا محوريت دادن به انسان و اميالو لذات او تنها ازراهدينهاي خواسته و ساخته بشري ممكن خواهد بود و شيطانگرايي بهترين جلوهبرايبازگشت به سياهيهاو تاريكيها است.    
سوم
رهبري يهوديان بهويژهصهيونيسم نيز درپيدايش و گسترش اين فرقه چشمگير و آشكار است هم از نظر تاريخيوتبارشناسي،شيطانيسمقديمي و مدرن ريشه در دين يهود دارد و هم از نظر سياسي واجتماعي امروزه يهوديت با ابزار و امكاناتگسترده به ويژه از طريق دنياي كتاب وسينما تلاش در ترويج همه جانبه اين فرقهدارد.افزون بر اينكه سنخيت ميانعرفانيهود يعني كابالابا پديده شيطانگرايي به وضوح مشهود است كه اشتراك درنمادهامانند پنتاگراميا ستاره پنجپر يكي از نمونههاي روشن آناست.
چهارم
استفاده از شور و انگيزهجوانان به ويژه در كشورهاي مسلمان از ديگرمؤلفههاي فراگيري اين گرايش است. فعاليتهااز طريق پارتيهاي شبانه، گروههايموسيقي و ميهمانيهاي دوستانه آغاز ميگردد در ادامه با تبليغنمادها و مشخصههايظاهريو در نهايت زمينه آشنايي آنها با انديشهها و رويكردهاي شيطاني رافراهمميكنند، كهنمونهاي از فعاليتهاي داخلي آنان در شبكه سوم سيما تحت عنوانبرنامهشوك پخشگرديد.

پنجمعلاوه بر موارد پيش گفتهكه ميتوان آنها راعواملخارجي در ترويج شيطانگرايي نام نهاد، عدم اطلاع كافي از عرفان حقيقيواسلامي نيز آسيب ديگرپيدايش تمام نحلههاي نوپديد است.    
از اين رو ميتوان گفتعلاوه بر اينكه دستگاههاي تبليغي و فرهنگيكشور موظف به تبيين ماهيت شوم پديدهشيطانگرايي و عرفانهاي نوظهورند بايد خود را ملزم به ارائه وترويج جلوههاي زيباوفطرت طلب عرفان اسلامي نمايند كه اين از طريق تدوين آثار و نوشتههايروان،دلنشين و قابل فهمعموم و تهيه فيلمهاي كوتاه و بلند و راهاندازي سايت ووبلاگهاي اينترنتي و برگزاري جلسات درفضاهاي علمي به ويژه جهت دانشجويان و جوانانامكانپذيراست.
نتيجه آنكهدر اسلام شريعت، طريقت و حقيقت اركان اساسي حركت وكمال بشري به حساب ميآيند كه ناديده انگاشتنهر كدام از آنها باعث خلل در رسيدن بهمقصود ميگردد. همان چيزي كه خلأ آن به ويژهشريعتزدايي در مكاتب وارداتي به وضوحديده ميشود، به قول مولانا، شريعت چراغ، طريقت راه و حقيقت مقصداست.

فلسفه شیطانی

شیطان در ۹ جمله شیطانی منسب به لاوی خلاصه می‌شود:
1.     شیطان می‌گوید دست و دلبازی کردن بجای خساست.
2.     شیطان می‌گوید زندگی حیاتی بجای نقشه خیالی و موهومی روحانی.
3.     شیطان می‌گوید دانش معصوم بجای فریب دادن ریاکارانه خود.
4.     شیطان می‌گوید محبت کردن به کسانی که لیاقت آن را دارند بجای عشق ورزیدن به نمک نشناسان.
5.     شیطان می‌گوید انتقام و خونخواهی کردن بجای برگرداندن صورت. (اشاره به تعالیم مسیحیت که می‌گوید هرگاه برادری به تو سیلی زد، آن طرف صورتت را جلو بیاور تا ضربه‌ای به طرف دیگر بزند)
6.     شیطان می‌گوید مسئولیت پذیری در مقابل مسئولیت پذیران بجای نگران بودن خون آشام‌های غیر مادی
7.     شیطان می‌گوید انسان مانند دیگر حیوانات است، گاهی بهتر ولی اغلب بدتر از آنهایی است که روی چهار پا راه می‌روند، بدلیل آنکه انسان دارای خدای روحانی و پیشرفت‌های روشنفکرانه، او را پست‌ترین حیوانات ساخته‌است.
8.     شیطان تمام آن چیزهایی که گناه شناخته می‌شوند را ارائه می‌دهد، چون که تمام آنها به یک لذت و خوشنودی فیزیکی، روانی یا احساسی منجر می‌شوند.
9.     شیطان بهترین دوست کلیساست چرا که در میان تمام این سالها وجود شیطان دلیل ماندگاری کلیساها است.
و در مقایسه با این جملات، لاوی ۹ گناه شیطانی را نیز نام برده‌است :        
حماقت، ادعا و تظاهر، نفس گرایی (انتظار بازپس گرفتن از دیگران، آنچه به آنها داده‌اید)، خود را فریب دادن، پیروی از رسوم و عقاید دیگران، روشن بینی ناکافی، فراموش کردن ارتدکسی گذشته (به طور مثال، قبول کردن چیزی قدیمی در بسته بندی جدید، به عنوان نو)، غرور و افتخار بی حاصل (مانند غروری که هدف شخصی را از درون می‌پوساند) و کمبود محسنات.
اعمال و زمان برگزاری مراسم شیطان پرستی
مراسم قربانی کردن
در شیطان پرستی جدید قربانی کردن مفهومی ندارد. اما برای آنان که هنوز پیرو شیطان پرستی قدیمی و قرون وسطایی هستند این کار در شبی تاریک انجام می شود.قربانی توسط آب مقدس غسل داده می شود و بر روی محراب خوابانده می شود.البته معمولا قربانی ها قبل از انجام مراسم بی هوش می شوند.در کامل ترین مراسم قربانی کردن برای شیطان قربانی پس از کشته شدن و نوشیدن خون وی در آتش سوزانده می شود.در این مراسم خواندن اوراد مخصوصی به زبانی کاملا بی معنا و گاه عبری انجام می گیرد.
مراسم معروف نماز سیاه یا نماز جماعت سیاه
شاید معروف ترین مراسم آنان این برنامه باشد.این مراسم در کلیسای شیطان پرستی انجام می شود و دقیقا همان مراسم عشای ربانی مسیحیت است با این تفاوت که تمام کارها بر عکس انجام می شود و البته کارهایی نیز در آن مراسم انجام میگیرد
مراسم پیوستن عضو جدید
مراسم پیوستن عضو جدید به شطان پرستان که چنین عملی در جادوگری نیز وجود دارد انجام بوسه مقدس است .این پنج بوسه توسط همسر یا خود کشیش به بدن شخص عضو شونده زده می شود که باعث خیر و برکت او تقدس در بین شیطان پرستان تشکر از وی به منظور عضو شدن و در نهایت قبول فرد عضو شونده است شخص جدید در وسط پنتاگرام(چه در جادوگریو چه در شیطان پرستی) زانو میزند در حالی که کاملا عریان است.
بوسه ها بز زانو،آلت تناسلی،سینه ها و لبان شخص جدید زده می شود. در این گروه اعتقاد و احترام خاصی برای اندام تناسلی قايل هستند زیرا زندگی و جهان را بدون وجود آن پوچ می دانند و آن را ضامن بقای بشریت می دانند.
مراسم کسب قدرت تاریکی
به دست آوردن نیروهای نهفته در تاریکی ،کسب قدرتی است درونی و بی پایان. انرژی عظیمی که این امکان را به شما می دهد تا روح خود را ارتقا بخشید و کمبودهایش را با قدرت جایگزین کنید.
نکته مهم در برگزاری این مراسم این است که هرگز نباید به نتیجه بد گمان باشید.خالصانه به نیروی روح خود و روح تاریکی ایمان داشته باشید.آنچه باقی می ماند آرامش و دوری از افکار بیهوده است که باید در خود ایجاد کنید.
مقدمات محراب:مقابل دیوار غربی قرار گرفته پارچه سیاهی بهروی آ« کشیده می شود.بالای سر محراب (روی دیوار) ستاره پنج پر وارونه نصب کن.روی محراب دو شمع سیاه روی پایه، خنجر مخصوص مراسم ، جمجمه انسان، یک زنگ، یک آتشدان و یک جام بگذار. برای نور بیشتر می توان از شمع های سیاه در گوشه های اتاق استفاده کرد.
خون:جام را با مایعی به رنگ قرمز پر کن. ماهیت مایع اهمیتی ندارد زیرا که این مایع نماد خون قربانی است
آتش:آتش دان را درست در مرکز محراب قرار ده
پوشش: تماما سیاه همراه با ستاره پنج پر وارونه آویخته بر گردن است.
آداب مراسم: به ترتیب ذیل زنگ را به صدا در آور: شش بار در جهت جنوب، شش بار در جهت شرق، شش بار در جهت شمال.
حال خنجر را به دست گیر به سمت پنتاگرام وارونه نشانه برو و با لحنی دعایی نیایش کن.
In nomine dei nostril satanasluciferiexcelsi
به نام شیطان بزرگ و افتخار او، لوسیفر، من نیروها ی تاریکی و قدرت شیطان را به درون فرا می خوانم.
با خنجر پنتاگرام وارونه ای در هوا رسم کن و آتش را بیفروز، نیایش را ادامه بده
آتشسیاه بر افروخته و در های تاریکی بر پاشنه خود چرخیده اند روح سیاه شیطانی ظاهر شده ، کسی که از دور دست می آید تا خواست خود را بر فراز هستی بنا کند.بر حذر باش از گمراهی انسان که همواره همراه اوست از ابتدا تا نهایت، نظاره کن. این منم خدای دیروز ، امروز و فرداها، نگهبان زمان و ابدیت، بی مانند ، غرق در دانایی، بی همتا در توانایی. عناصر را بخوان تا مرا خدمت کنند و نیروهای طبیعت را امر کن تا تجلی آمال من شوند.به پا خیز من تو را می خوانم.
دوباره خنجر را به سمت پنتاگرام وارونه نشانه برو و ادامه بده.
شیطان، من قله ها را تصرف کرده ام.قدرت تاریکی در دستان من است. اکنون من در قالب تو خواسته های شیطانی ام را تجلی می بخشم پندار مرا باشکوه و عظمت باستانی تسخیر کن مرا در لایه های نامریی و رمز آلود ش تنها گذار.
جام را مقابل در مقابل پنتاگرام وارونه بالا ببر(به منظور پیش کش) و انگشت را از ظرف خارج کرده دور لبه جام بگردان(در جهت عقربه های ساعت) و همزمان بخوان.
من از این جام می نوشم. من از این زندگی می نوشم قدرت های نهفته در تاریکی مرا در بر گیرید.
جام را یک نفس تا انتها بنوش و ادامه بده.همراه با برترین نیروهای شیطانی و عمیق ترین قدرت های تاریکی به جهان ماده باز می گردم تا شبی دیگر را تسخیر کنم.آتش را خاموش کن ، زنگ را درخلاف جهت ابتدایی به صدا در آور شمع ها را خاموش کن
حقوق بشر در آیین شیطان پرستی
1.     هیچ خدایی برتر و بالاتر از انسان نیست.
2.     انسان این حق را دارد که طبق قوانین دلخواه خود زندگی کند.
3.     آن گونه زندگی کند که دلخواه اوست.
4.     کار کند آن گونه که دلخواه اوست.
5.     تفریح کند آن گونه که دلخواه اوست.
6.     استراحت کند آن گونه که دلخواه اوست.
7.     بمیرد در هر زمان و به هر شکل که دلخواه اوست.
8.     انسان این حق را داردکه بخورد هر آنچه را که دوست دارد.
9.     بیاشامد هر آن چه را که دوست دارد.
10.                      اقامت گزیند هر کجا که دوست دارد.
11.                      حرکت کند به روی زمین به هر سو که دوست دارد.
12.                      انسان این حق را دارد که بیندیشد هر آنچه را که می خواهد.
13.                      بگوید هر آنچه را که می خواهد.
14.                      ترسیم کند ، بتراشد و بسازد هر آنچه را که می خواهد.
15.                      بپوشد هر آن چه را که می خواهد.
16.                      انسان این حق را دارد که عشق بورزد به هر نحو که مایل است؛((سرشار از عشق شو و عشق را بخواه آن طور که آرزو داری ، در هر زمان و هر مکان و با هر کس که تو می خواهی))
17.                      انسان این حق را دارد که مقابله کند با کسانی که با این حقوق مخالف اند.(جهان تاریک ص78)

نتیجه گیری

از آن چه که گذشت ، روشن شد که همواره در کنار خط مستقیم انبیای الهی و لشکر خداوند ، راه های انحرافی و شیطانی نیز وجود داشته اند.در عصر کنونی که دوران انفجار اطلاعات است و بیش از هر زمانی جبهه شیطان ، صاحب قدرت و تزویر و امکانات شده است.فیلم ها ، آهنگ ها، سایت ها، وبلاگ ها و ابزارهای متعددی ، جوانان را به فساد و تباهی دعوت می کنند. برماست که با به کارگیری خرد و بصیرت ، رجوع به فطرت و وجدان پاک بشری ، دقت و مطالعه بیشتر با این امواج و اندیشه ها مواجه شویم تا اسیر جلوه های تباهی نشویم.امید است رسانه ها ، صدا وسیما ، مطبوعات مردم و خصوصا جوانان ما با هوشیاری هرچه بیشتر ، دوری از سیل تبلیغات شیطانی غرب ، مسلح شدن به سلاح ایمان و اخلاق و با ابزار های مناسب به مقابله با دشمنان انسانیت و دین بر خیزند.













منابع

کریمی،حمید ، جهان تاریک ( شناخت و نقد فرقه شیطان پرستی ) ،چاپ پنجم، نشر بوستان کتاب ، 1389
مقدس ،احسان  ، کژراهه ، شیطان پرستی در دوران معاصر ، چاپ اول ، تهران ، انتشارات نیلو برگ ، 1388
معمر،کیوان، نقدی بر انواع گروه های شیطان پرستی ، پاییز 84

Http://www.bashgah.net
Http://fa.wikipedia.org
Htpp://www.niktop.com
Htpp://www.zeitoon.net
Htpp://www.dpis.co.uk


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر